Jak podaje Konsorcjum Kapsch, z kilkunastogodzinnym opóźnieniem niż to było pierwotnie planowane, zacznie funkcjonować system elektronicznego poboru opłat viaTOLL za korzystanie z niektórych dróg krajowych. Spóźnienie jest spowodowane problemami natury technicznej z przyłączem informatycznym części urządzeń kontrolnych.
Konsorcjum Kapsch zapewnia że dołożyła wszelkich starań by wywiązać się z obowiązków kontraktowych nałożonych na nią przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Należy nadmienić iż Polski system viaTOLL powstawał w na prawdę bardzo szybkim tempie czyli 7 miesięcy od podpisania umowy na jego wykonanie i wdrożenie.

Niestety Konsorcjum Kapsch na samym końcu napotkało na problem, którego nie udało jej się rozwiązać przed planowanym czasem startu systemu i jego uruchomienie musiało zostać odłożone w czasie o kilkanaście godzin. Konsorcjum Kapsch zapewnia że wszystkie zobowiązania wobec Skarbu Państwa, które wynikają z opóźnienia uruchomienia systemu, zostaną pokryte przez firmę KAPSCH.
Natomiast Manualny System Poboru Opłat viaTOLL, dla samochodów o DMC < 3,5t , obowiązujący na odcinku autostrady A-2 Modła (Konin) – Stryków I, został uruchomiony zgodnie z planem o 1 lipca 2011 o północy. Kapsch informuje również iż do czasu pełnego uruchomienia systemu viaTOLL kierowcy samochodów ciężarowych będą mogli korzystać z tego odcinka za darmo.
źródło: www.viatoll.pl
Jak podaje na swojej stronie GDDKiA, zgodnie z kontraktem, Konsorcjum Kapsch opóźnienie zapłaci Skarbowi Państwa 1 mln zł kary za obecne kilkunastogodzinne opóźnienie i pokryje szkodę. Jeśli znowu nie dotrzyma słowa – za każdy kolejny dzień zapłaci kolejny milion i wyrówna dalsze szkody.
Z informacji, które Kapsch przekazał GDDKiA wynika, że przyczyną opóźnienia jest brak podłączenia urządzeń zamontowanych na bramownicach do systemu informatycznego.
W przypadku braku możliwości uruchomienia szczelnego systemu od 1 lipca 2011 r., interes finansowy Skarb Państwa nie dozna żadnego uszczerbku. Konsorcjum Kapsch jest w takim przypadku kontraktowo zobowiązane do zapłaty kar umownych, jak również do zapłaty stosownego odszkodowania pokrywającego szkodę i utracone korzyści Skarbu Państwa.
Poprzez odpowiednie zapisy umowy GDDKiA zadbała także o odpowiednią gwarancją bankową na zabezpieczenie zapłaty tych należności.
źródło: GDDKiA
Nie płać myta !
Do Konwencji Myto 2011 przystąpiło już ponad 3000 przewoźników!
Tak duża liczba sygnatariuszy świadczy o tym, że transportowcy
nie zgadzają się na zaniżanie stawek za swoje usługi.
Na stronie internetowej Konwencji można pobrać przykładowe pisma,
informujące klientów o zmianie w sposobie realizacji zamówień
– zgodnie z Konwencją Myto 2011.
Oprócz tego dostępny jest kalkulator opłat drogowych.
Szybko, łatwo i całkowicie za darmo można policzyć koszt za przejazd
płatnymi odcinkami dróg oraz wyznaczyć alternatywne (darmowe) trasy.
Konwencja Myto 2011 – http://www.myto2011.pl