Ruszył automatyczny system viaTOLL dla samochodów osobowych

3
509

Zgodnie z zapowiedziami w nocy z 31 maja na 1 czerwca 2012 roku ruszył elektroniczny system poboru opłat viaTOLL przeznaczony dla kierowców samochodów osobowych. Dla nich viaTOLL jest wygodnym, elektronicznym sposobem płatności za przejazd odcinkami A2 Konin-Stryków i A4 Bielany Wrocławskie-Sośnica.

System viaTOLL dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej o niższej lub równej 3,5 t został uruchomiony jednocześnie na dwóch odcinkach autostrad zarządzanych przez GDDKiA. Podstawową zaletą systemu jest możliwość bezgotówkowego rozliczania przejazdów tymi odcinkami. Dodatkowo system znacząco przyspiesza przejazd pojazdów osobowych przez punkty poboru opłat, poprawiając przepustowość państwowych autostrad płatnych.

Obecnie firmy zakupiły około 1000 urządzeń pokładowych viaAUTO. Zgodnie z szacunkami firmy Kapsch, operatora systemu viaTOLL, w najbliższym czasie sprzedanych zostanie ok. 30 000 – 40 000 takich urządzeń. Największym powodzeniem cieszą się wśród kierowców z województw dolnośląskiego i śląskiego, przez które przebiega fragment autostrady A4 zarządzany przez GDDKiA. W przyszłości system viaTOLL będzie działał na kolejnych odcinkach autostrad.

W systemie można się zarejestrować odwiedzając jeden z Punktów Obsługi Klienta lub Punktów Dystrybucji. Ich adresy umieszczone są na stronie www.viaBOX.pl. Aż do 31 sierpnia urządzenie jest dostępne w promocyjnej cenie 70 zł brutto (standardowa cena to 135 zł brutto).

3 KOMENTARZE

  1. Nr. Umowy: 297294 Opole. 03.06.2012

    W dniu 03.06.2012 wjechałem na autostradę wjazdem w Gliwicach Sośnica samochodem osobowym wyposażonym w system Viatoll , urządzenie zadziałało prawidłowo bramka podniosła się, mogłem kontynuować dalszą jazdę, natomiast zjeżdżając z autostrady zjazdem na Strzelce .Op w Nogowczycach okazało się że na tej bramie system nie działa prawidłowo , urządzenie wydało poczwórny dźwięk, a szlaban się nie podniósł, zostałem uwięziony, blokując ruch innych samochodów.
    Pani z obsługi nie była w stanie mi niczego wyjaśnić , stwierdziła tylko że to nie pierwszy przypadek od czasu uruchomienia nowego systemu, ale ona nie może nic z tym zrobić.
    Poinformowała mnie że aby kontynuować jazdę muszę uiścić opłatę w wysokości 12,50 zł.
    Interwencja w telefonicznym Biurze Obsługi Klienta też niczego nie załatwiła , konsultantka stwierdziła że w zaistniałej sytuacji ona również nie może mi pomóc, zapewniła jednak że wszelkie poniesione koszty zostaną mi zwrócone
    Zapłacona kwota przedstawia równowartość przejechania 125 km, a ja przejechałem 37 km.
    Dodam że na bramie wjazdowej w Gliwicach nie było żadnej informacji o występujących problemach technicznych lub wadliwie działającym systemie elektronicznego poboru opłat.

  2. I jak kierowcy ? Jak się sprawuje viatoll ? Mieliście już jakieś nieprzyjemności z tym systemem ? Bo ja osobiście nie jestem zwolennikiem, ale kto wie, może się przekonam.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here