viaBOX

Co to jest viaBOX ?

Do korzystania z sieci dróg płatnych w Polsce niezbędne będzie elektroniczne urządzenie pokładowe o nazwie viaBOX. Kaucja zwrotna za urządzenie viaBOX wynosi 120 PLN. Jest to urządzenie, o wielkości zbliżonej do telefonu komórkowego, które przesyła zakodowane w nim informacje o pojeździe do przekaźników zainstalowanych na bramkach za pomocą technologii mikrofali – DSRC. viaBOX przesyła przekaźnikom dane o pojeździe, na których podstawie naliczana jest opłata. Płatności mogą być regulowane w 2 trybach:

– Pre-Paid – Przedpłata z doładowanego wcześniej konta

– Post-Paid – Płatność w okresach rozliczeniowych, na podstawie faktury

Więcej o płatnościach: Jak płacić za przejazdy w systemie viaTOLL

 

Montaż i obsługa viaBOX

Urządzenie należy przykleić do szyby pojazdu, po jej wewnętrznej stronie przy pomocy dwustronnych plastrów samoprzylepnych, które są dołączone do urządzenia i znajdują się w jego opakowaniu. Do urządzenia dołączona jest również polska instrukcja obsługi, która objaśnia zasady działania urządzenia viaBOX. Urządzenie nie wymaga podłączenia do gniazdka, gdyż jego źródłem zasilania są baterie.

Instrukcja obsługi viaBOX (format PDF)


Konfiguracja urządzeń viaBOX

 

 

Jak otrzymać viaBOX?

Aby otrzymać urządzenie viaBOX, należy zarejestrować się w systemie viaTOLL. 

Przejdź do: Rejestracja w systemie viaTOLL

UWAGA:

Dla pojazdów, które wyposażone są w szyby metalizowane na całej powierzchni należy zastosować urządzenie via-BOX-2. Jest ono wyposażone w dodatkową antenę zewnętrzną. Jego montaż jest prosty i można go dokonać samodzielnie, postępując zgodnie ze wskazówkami zawartymi w instrukcji obsługi dołączonej do urządzenia.  Użytkownicy muszą jednak podczas procesu rejestracji poprosić o wydanie specjalnego urządzenia pokładowego viaBOX-2. Kaucja za to urządzenie wynosi 120 zł i jest identyczna jak w przypadku viaBOX-ów dla pozostałych pojazdów.

Urządzenie viaBOX-2


Przejdź do: Rejestracja w systemie viaTOLL

3 komentarzy »

  1. Tad 3 lipca 2011 at 14:28 - Reply

    Czy planowane jest rozgraniczenie kategorii tonażu np od 3.5 do 7.5t ?? A stawki jak na marną jakość tych dróg i ogólnie na całokształt (nasze zarobki itd) są zdecydowanie zbyt duże.

  2. TRANS-JAGAR 3 lipca 2011 at 19:00 - Reply

    tyle co ja złamałem resorów na tych dziurach zwanych przez was drogami za które żądacie kosmicznych opłat to w normalnym kraju odszkodowania by was przerosły

  3. stary pisowiec 27 października 2012 at 20:03 - Reply

    Płatne drogi nie są oznakowane. Były minister Drzewiecki miał racje. Polska to dziki zachód.

Dodaj komentarz »

Facebook

Twitter